Onze diensten

Verkoop, aankoop, taxatie en verhuur

Wij adviseren en ontzorgen u graag door onze begeleiding bij:

  • de verkoop van uw woning
  • het aankopen van uw nieuwe woning
  • het regelen van de verhuur van uw woning
  • het taxeren van een woning

Bel gerust met ons kantoor voor een afspraak op 0495 – 851 555 voor een vrijblijvende afspraak.

Verkoop

Er komt een moment dat u nadenkt over verhuizen naar een andere woning. U komt bijvoorbeeld in een andere levensfase.

De huidige woning voldoet niet meer aan uw woonwensen. Dit kan zijn omdat het gezin zich heeft uitgebreid, doordat de kinderen groter worden of zijn ze misschien juist het huis uit gegaan. Misschien komt u op een leeftijd dat u nadenkt over praktischer wonen of soms is er een andere privé-situatie die aanleiding geeft tot verkoop van uw huidige woning.

De aanleiding tot verkoop kan ook een echtscheiding zijn of een overlijden van een dierbare ouder.

Op zo een moment komen er meestal wel een aantal vragen. Wat is een reële vraagprijs? Hoe bereik ik een zo best mogelijke opbrengst? Welke doelgroep past er bij mijn type woning en met welke strategie kan ik deze kopers bereiken? Moet ik nog iets aan mijn huis veranderen voor de verkoop? En wanneer is de beste tijd om de markt op te gaan?

Op al dit soort vragen hebben wij een helder antwoord. Tijdens een eerste kennismakingsgesprek komen wij graag langs en bespreken we alle uitgangspunten voor de verkoop. Wat zijn uw wensen en behoeften? En welk tijdspad heeft u in gedachten? 

Vervolgens stellen wij voor u een onderbouwd verkoopadvies op zodat we daarna samen een haalbare verkoopstrategie bepalen. Wij kennen de lokale markt en weten hoe we onze expertise kunnen inzetten om optimale begeleiding te geven tijdens het verkoopproces van uw woning. Daarbij streven we uiteraard naar de beste opbrengst en gunstige condities.

Naast de rationele doelen bij verkoop van uw woning hechten wij veel waarde aan een transparante begeleiding met een open communicatie met onze opdrachtgever. Wij ontzorgen u in het gehele proces en zijn ervan overtuigd dat wij alles eraan doen zodat u een heel tevreden opdrachtgever van ons wordt!

Wij hanteren voor onze dienstverlening faire startkosten voor een optimale presentatie van uw woning, waarbij kunt u kiezen uit twee pakketten.

Daarnaast maken wij een maatwerk-offerte voor de courtage/vergoeding voor onze dienstverlening bij verkoop.

Onze toegevoegde waarde:

  • Advies op maat gedurende het gehele verkoopproces
  • Positionering van uw woning in de markt met een goede basisstrategie
  • Een aantrekkelijke presentatie van de woning (o.a. professionele fotografie en digitale plattegronden ingericht met meubels)
  • Wij maken voor iedere woning een unieke en zeer complete website www.adresuwwoning.nl
  • Creativiteit in het promotieproces op social media en Funda
  • Duidelijke afspraken voor bezichtigingen
  • Directe feedback na bezichtigingen telefonisch en via ons digitale klantendossier
  • Het verzorgen van deskundige contractonderhandelingen en procedures
  •  Juridische afwikkeling van de verkoop (koopakte, afwikkeling naar notaris)

Aankoop

Wie een huis wil kopen, begint aan een spannend proces. De huidige markt vraag om actieve houding van u zelf met daarbij de ondersteuning van uw makelaar.

Er moeten bij een aankoop regelmatig goed doorgepakt worden om tot aankoop te kunnen komen. De biedingsrondes maken dat de aankoopoverwegingen in een relatief kort tijdsbestek moeten worden gemaakt.

Onderweg liggen er misschien valkuilen en moet u rekening houden met zaken waar u misschien helemaal niet aan hebt gedacht. Het belangrijkste blijft natuurlijk dat het huis moet goed ‘voelen’.

Wij helpen u bij deze zoektocht, bij het ontvouwen van dit proces, zodat dan de juiste knopen kunnen worden doorgehakt op weg naar uw nieuwe ‘thuis’.

Onze toegevoegde waarde:

  • Advies op maat gedurende het gehele aankoopproces
  • De mogelijkheid tot het in contact brengen met een betrouwbare hypotheekadviseur
  • Zoekcriteria bepalen
  • Prioriteit geven aan persoonlijke wensen
  • Advisering en antwoorden op uiteenlopende vragen
  • Plannen van een persoonlijke bezichtigingsafspraak
  • Deskundige contractonderhandelingen
  • Inspectiebegeleiding
  • Ondertekenen van het koopcontract bij de notaris
  • De sleuteloverdracht

Taxatie

Er zijn vele redenen waarom u een taxatierapport nodig kunt hebben.

U heeft altijd een gevalideerd taxatie-rapport nodig van een onafhankelijke taxateur voor de geldverstrekker bij de aanvraag van uw hypotheek. Wij verzorgen dit taxatierapport graag voor u.

Via deze link kunt u direct een NWWI Rapport aanvragen en wordt er met u contact opgenomen.

Het kan ook zijn dat u een waardebepaling wilt om inzicht te krijgen in de waarde van uw woning. Dit kan zijn vanwege een aankoop- of verkoopbeslissing of bijvoorbeeld een scheiding. Neem dan contact op met ons kantoor om de mogelijkheden toe te lichten en een afspraak te maken.

Verhuur

Bij het verhuren van uw woning moet er een zorgvuldige afweging worden gemaakt in de voordelen die dit oplevert en de risico’s welke u dan loopt. Deze zijn in iedere situatie anders en hebben ook veel te maken met uw eigen persoonlijke situatie.

Sharon Bish Makelaardij brengt deze met u in kaart om van daaruit u een advies te geven. De kosten inzake verhuur zijn afhankelijk van de werkzaamheden en zullen op maat u worden aangereikt in een offerte.